torsdag 20 augusti 2009

Imorse väntade jag på imorgon

Idag var första dagen på det sista året. Sedan måste man bestämma sig för vad man ska göra av sitt liv. Det är projektarbete, det är slutspurt och nystart på slutet. Jag satt och tittade på estetettorna idag och någonstans var det väl meningen att jag skulle känna mig harder better faster stronger, men helt ärligt så känns det inte så länge sedan man var där. Den stora förändringen skedde mellan första och andra året. Nu när det tredje är i begynnelsen så funderar jag såklart hur jag förändrades den här gången. Visst finns det skillnader, men de kanske jag kommer på nästa år.

Jag läste en bra krönika av Annika Marklund, som var klockren.

Ingen kan gömma sin historia på 2000-talet | Annika Marklund | Kolumnister | Nyheter | Aftonbladet

En annan grej är ju att det är dags att ta fram TRICKEN igen, för här kommer STRESSENPRESSEN. Och nu i höst blir det mer än vanligt. Usch och fy och fan vad det suger, rent ut sagt, med hela den där duktighetsgrejen. Att jämt ska folk vara så himla duktiga. Du är ditt jobb, dina prestationer, din bil. Och har du inget av det där så är du ingenting och du ska banne mig veta din plats där i botten.

Så töntigt. Vi är MER än allt vi äger och gör. Det är nog dags att vi börjar se det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar