måndag 30 november 2009

Att det gör någon ledsen gör det inte roligt

Jag är så trött på alla dessa kommentarer om "klimakteriefemenist" (Ja det var felstavat.), att feminister skulle ständigt propagera och säga NI MÅSTE VARA SOM OSS, att man inte tål ett skämt. "Har du ingen humor eller?" Nej jag tycker inte det är roligt när någon förnedrar mig för en sån oväsentlig sak som mitt kön. Jag tänker inte skratta av artighet.
Att förstöra stämningen? Det ger jag blanka fan i. Jag har ju ändå inte roligt.

Oh well. Det är sånt man dagligen störs sig på. Svårt att låta bli. Sen så ger det en så otroligt mycket att faktiskt läsa de seriösa diskussionerna där folk faktiskt tycker att jämställdhet och rättvisa är bullshit. Man lär sig mycket och kan bemöta människor väldigt mycket lättare. Härligt. Sen så blir man arg och så kan man träna lite när adrenalinet ändå cirkulerar.

Gårdagens skämt: http://mogis.se/

Har förresten en ny krönika ute. Var i Piteå tidningen 26/11. http://pitea-tidningen.se/ledare/artikel.aspx?ArticleId=5025996
En lustig grej som hände i lördags var att jag blev igenkänd när jag var ute med vännerna på Pentryt. För att jag hade skrivit i PT då. Oh crap den var riktigt ovanlig. Men det känns alltid så bra att få creds för det man gör!

Fixade gymkortet idag så det är bara att hålla träningsvärken levande nu. Pendlar skolan +restuppgifter med körlektioner och gym. SSU tar ju också endel tid, men mindre än tidigare. Tur det, för redan som det är räcker inte dygnet till. Inte om man vill må bra samtidigt.

Imorgon tänkte jag köra igång med Cosmopolitans julkalender. Inte slaviskt, men jag har aldrig tyckt om julen något vidare så jag tänkte väl försöka peppa lite julkänsla. Dessutom är det riktigt mysiga grejer de föreslår. Visserligen handlar mycket om att spendera, men jag tänkte göra om allting till billiga alternativ istället.

Jag längtar till torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar