torsdag 20 maj 2010

Jag fick huvudvärk av CUF

Idag är det fortfarande väldigt varmt. Jag har hämtat min egna bil nu så jag är glad ändå. Trots svetten.
CUF var på Strömbackaskolan tidigare idag och visserligen var hon jag pratade med trevlig, men både deras broschyrer och deras ord var förvirrande. Första halvan av meningen stämmer inte med andra halvan och en del saker blev rena lögner eller antaganden.

De driver en kampanj som heter Fuck Facket 4-ever. Tragiskt.
Jag frågade om de faktiskt på allvar ville avskaffa facket. Nej det ville de inte.
Jag frågade om de ville stoppa facket. Nej det ville de inte.
Jag frågade varför de i så fall driver en kampanj som ger det budskapet. Ja alltså de vill bara inte att facket ska få bestämma.

Nähe?

De har dissat folkrörelsen, kollektiva insatser och hyllat individualismen. Samtidigt som de själva är sprungen ur folkrörelse och när jag pratade med de så tycker de att jodå folkrörelse är bra. Fast hon ville inte använda orden kollektiva insatser. Eller något annat. Helst ska det handla om individer. Fast i en folkrörelse.

Eh?

Nej jag är trött och svettig och nu ska jag städa min lägenhet med min nya lilla dammsugare från COOP!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar