torsdag 13 maj 2010

Någon gång för länge sedan

Jag har prioriterat bort internet lite ett tag. Det har bidragit att kärleken har varit hos mig i en vecka, men det har helt enkelt varit lite för mycket runt omkring hela tiden. Jag har tagit körkortet, fått studentmössan och bokat balbiljetterna. Snart är allt över. Det är svårt att fatta.

Just nu sitter jag och rensar bland gamla telefonnummer på min mobiltelefon. Många namn känner jag inte ens igen, en del nummer måste jag kolla på hitta.se eller kolla namnen på facebook. Jag raderar många, även de jag vet jag inte kommer ringa igen.

Det är en del minnen förknippade med många nummer. Som något stockholmsnummer till "Sydney". Jag minns att jag satt och drack kaffe på waynes vid sergels torg och njöt lite av min ensamhet. Jag tror jag väntade på att gå till tåget eller något. Jag tyckte om att fika med bara mig själv, utan någon bok att läsa som ursäkt. Bara sitta. Jag minns att den här Sydney hälsade och frågade om jag satt ensam och ville ha sällskap. Gammal man. Vi diskuterade politik och jag hade riktigt trevligt faktiskt. Han insisterade att jag skulle ta hans nummer, men förstod varför jag nekade att ge bort mitt eget.

Andra nummer jag raderar är vänner från förr. En del är nummer jag kan utantill ändå, men mina fingrar kommer inte att vant slå den kombinationen något mer.

Tänk att en rensning av nummer kan få mig att tänka så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar