söndag 28 augusti 2011

Byn en lördagkväll

Igår var det lördag och i vanlig ordning måste något speciellt hittas på. Mina idéer har dock svängt om en hel del på senaste tiden vad gäller lördagskvällar. Just nu hänger jag ute hos mina föräldrar i byn och jag hörde ryktas om att Håkan Juholt var sugen på att hälsa på.

Han kom och talade klarspråk på Sörbyparken inför den äldre generationen. Åh, det var inget pensionärsmöte men de fem ssu:arna (inräknat mig själv) drog nog drastiskt ner genomsnittsåldern på mötet. Låt oss bara säga att rullatorparkeringen var smockfull.

Håkan hade i alla fall träffat på min pappa på flygplatsen tidigare så jag hälsade. Då tyckte han att jag skulle vara med på bild. Liksom "så många som möjligt".






Efter det var det meningen att jag skulle åka på valvträskfestivalen, men bestämde mig istället för att lägga pussel hemma. Det var himlans trevligt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar