onsdag 24 augusti 2011

Hål vid hålet

Alltså. Det finns faktiskt något jag har funderat över en riktigt, riktigt lång tid. Jag får nämligen hål i byxorna väldigt lätt, väldigt fort oavsett kvalitet eller ålder på jeansen. Notera, endast jeans. Problemet är egentligen inte att det blir hål, för sånt händer. Nej, det som gör mig förundrad är att det är på exakt samma ställe varje gång och det stället är helt ologiskt.

Alldeles på insidan av låren, och nej det beror inte alls överhuvudtaget på något torrjuckande eller bresande. Det är inte som att jag kommer behöva en trekantig kista osv (som blondinskämten antyder, tur att man är ginger). Jag vet helt enkelt inte varför. Men jag ser trenden sprida sig. Mina lakan har också en vana att få hål i sig. Nu vill jag inte vara den som är den och kasta något bara för att det är lite trasigt, klimatsmart och allt (aka pank).

Men nog känns det som att det är dags. Eller?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar