måndag 29 augusti 2011

Onödiga saker som måste bli så bajsnödigt nödvändigt.

Nu är jag lite less. Eller nej, jag var rätt less för länge sedan, men just idag så blir jag arg-less. Återigen råkade jag läsa en kommentar där någon är så himla upprörd över Lady Dahmer's bild på sin blogg. Hon har nämligen en standard-pose där armhålan visas. Ve och fasa, DEN ÄR HÅRIG. Who cares?

Natashja's små fjun.

Det är egentligen just det de försöker säga. "Asså jag bryr mig inte att du inte rakar dig, kan du sluta trycka upp det i mitt fejs? Vem bryr sig, tro inte att du sänder ut något budskap, fan vad töntigt!!!!!!1111oneone"

Nähe. Men jag kanske är less på alla de som måste trycka upp sina rakade armhålor i mitt face?! Kan vi inte bara förbjuda visandet av armhålor? Låta det ingå som att blotta sig. Tydligen bryr sig folk så himla mycket huruvida det är hårigt eller inte och tror att antingen eller ska vara så himla anstötande.

Jag blottar mig, oh no! Hur många tar illa upp?

På min bild, i en liknande pose, har jag rakade armhålor. Maria skrev alldeles utmärkt om varför man rakar sig, så gå in på inlägget och läs det. Jag gör det nämligen av exakt samma anledning.

(Ja armhålehår behöver normaliseras, visas upp och VARA DÄR. Av just den här anledningen. Folk bryr sig om något som det är inget att bry sig om. Jag struntar i dina armhålor, struntar du i mina? Fine, låt mina eller Lady Dahmers gro igen då, bäst de vill.)

5 kommentarer:

  1. Här i Frankrike kör jag "enligt" fransk tradition, orakat. Iaf så länge jag känner för det eller då jag masar mig till badhus eller strand (vilket inte är allt för ofta). Om det är för att jag bor i Frankrike eller för att jag är lat kan man undra över men jag orkar inte och låter det helst vara odebatterat. Vad fan, orakat eller inte, det är upp till en själv eller? :D Föresten tack så mycket för att du introducerade mig för ladyn i fråga då jag var sist i Sverige!

    Vad snygg din blogg är! Gillar "make-overn" :D

    SvaraRadera
  2. Jag kör på orakat, tills jag känner för annat. För mig är det just att jag vill att det ska normaliseras och inte vara en "grej" liksom. Men alla kommentarer på bilder där det syns är skräckinjagande. Det är långt ifrån normaliserat ännu.

    Jag älskar bilden på dig, med eller utan hår, och tycker att det ska vara så normaliserat att ingen behöver poängtera huruvida det finns eller inte finns hårstrån i armhålan.

    SvaraRadera
  3. Titti: Det är självklart upp till en själv. Sen tycker jag att man absolut ska föra en debatt om varför kvinnor känner ett behov av att ta bort sin behåring.

    Julia: Exakt. Det behövs verkligen normaliseras. Det behövs bli okej. Jag tycker nästan det känns som ett svek mot sig själv varje gång jag går ut och känner skam över att mina ben/armhålor är håriga. För det borde inte spela någon roll.

    SvaraRadera
  4. Självklart ska det föras en debatt! Självklart ska kvinnor kunna göra som de vill utan att känna att människor omkring ska dömma och bry sig. Syftade snarare på min egen lathet (dumhet) och okunnighet inom ämnet. Så när man ser på det nu i efterhand så borde jag rent krasst inte ens kommenterat.

    Debattera på och gör världen bättre! Både du och Julia är grymma på det :)

    SvaraRadera
  5. Titti: Klart du skulle ha kommenterat! Det gör mig jätteglad. Lathet är väl ändå den bästa orsaken till att strunta i att raka sig? Varför ska det ens betecknas som att man är lat, menar jag!

    SvaraRadera