onsdag 17 februari 2010

Du är också värd att älskas

Jag kom just hem med bussen, för min mössa har jag fortfarande glömt hos en vän, men en vacker slöja värmer och döljer håret som skulle behöva en tvätt. Kanske ett bad ikväll?

Jag slängde just in lite mat i mikron och började fundera. Jag vet att jag inte är helt ensam om det, men sådär supervanligt vet jag väl inte om det är, men... Ibland så kan allting vara riktigt fint städat. Golven är skurade, listerna rengjorda, disken i urtorkade skåp och alla böcker dammtorkade. Jag kan känna mig säker inför kommande prov, inga arbeten har en nära deadline och allting flyter på riktigt bra. Ändå sitter jag och grämer mig för att mikron borde bli rengjord. Byrån borde jag också torka ur. Sen kan jag ju plugga en extra vända, eller är det inte dags att planera upp den där studiecirkeln nu när jag har tid? Ingen dör av att jag missade att torka ur besticklådan, men det finns i mitt huvud och får mitt hjärta att slå dubbla slag. Ibland funderar jag på om det kanske är dags att lugna ner sig lite och ställa lite lägre krav. När en alltid går runt och väntar på att bli avslöjad, att en har bara haft tur genom alla MVG och när som helst kommer alla komma på att nej, jag kanske inte är särskilt klyftig ändå.
De dagarna kanske jag borde läsa en bok och göra ingenting, fast i slutändan har jag ändå startat upp tre olika projekt. För att jag trodde att jag hade tid. Kanske borde lägga av med det, men mikron stör mig idag också. Trots att jag har så mycket annat jag måste måste måste stressa mig igenom tills imorgon.

Livet är inte alltid lätt. Det ska minsann bli det där badet ikväll.

Började läsa en bok i skolan idag, "Flickan och skulden - en bok om samhällets syn på våldtäkt". Jag mår fruktansvärt illa när det är utdrag ur förhör och domar. En fjortonårig tjej, nio killar, ett garage.

Jag som oroade mig för en smutsig mikro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar