måndag 8 februari 2010

I honestly love you

Helgen har varit absolut perfekt och då har jag inte ens haft en tanke på att sätta mig vid datorn och blogga. Eller ens uppdatera status på facebook. Jag har varit med finaste och firat en försenad årsdag i en hel helg.
Torsdagkvällen spenderade vi i sängen, åt sorbet och såg film. Under fredagen sågs vi inte förrän på kvällen då han bjöd mig på en trerättersmiddag (grekiskt) och efter tre timmar av skratt, mys och mängder mat gick vi hand i hand hem genom snön för att sedan värma oss under tjocka täcken när vi kom tillbaka hem till mig. Lördagsmorgonen vaknade vi tidigt men hade kuddkrig, småpratade och myste istället för att kliva upp direkt. Vi tog oss ut och handlade mitt på dagen och lagade sedan en fantastisk middag tillsammans (fårostgratinerad fläskfilé, blandsallad och vitlöksbröd). Jag blir så hemskt lätt trött numera så vi lade oss i sängen och han strök mig över håret och omfamnade mig tills jag somnade. En timme senare väckte han mig och då var det dags att bli lite fin inför kvällens konsert, Hästpojken. Trots att vi båda inte är några fans eller gillar konserter så värst, hade vi en underbar kväll. Mycket skratt (hästar som bajsar på borden, popdansen, musikesteter, hästarhästarhästar) och kramar. Medan alla andra stod och hoppade framför bandet rockade vi loss på sidan om och dansade istället för att tafsa på sångaren. Popdansen var återkommande.
Söndagen fylldes av vemod inför det stundande avskedet och slitningarna i hjärtat har nog inte gått över än. Men det är väl bara att bita ihop, för livet kommer vara fyllt av avsked oavsett om en vill det eller inte.

Just nu längtar jag efter hans varma famn och lyssnar på låten som blivit det senaste tillskottet på våran playlist. Hästpojken – Medan vi faller



Present! Underst är en samling av vad jag fick, trots att det är hans födelsedag som också skulle firas. Men han verkade glad över klockan i alla fall. : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar