måndag 22 februari 2010

Laxar och björnar i politiken

Jag märker att så fort det blir mycket att göra så försummar jag att faktiskt skriva och själv reflektera över det. Just de tider då jag verkligen skulle behöva det. Igår var det nämligen SSUs kommunårskonferens och en styrelse avgick medan en ny valdes. Stadgar antogs, jag blev ordförande för ett år till och så vidare. Smidigt var det över och då var det bara att introducera den nya styrelsen i de där osynliga uppgifterna som de inte visste om som medlemmar. Jag känner att nu när jag påbörjar det tredje året i styrelsen så börjar jag faktiskt förstå vad folk säger. Politiker kan aldrig prata som folk och jag börjar nog trilla in dit själv då och då (dock har jag alltid haft lite av det draget, men det hängde liksom med drygheten som bor som ett litet monster inuti mig) så det är skönt att faktiskt förstå mer och mer.
Någon gång ska man lära sig.

Apropå något helt annat än politik så fick jag ett glädjande brev på dörrmattan idag. Det var studera.nu som tydligen tyckte att jag gjort mig förtjänt av två biobiljetter! Dock fungerar de ju inte på biografen som finns här i Piteå, men jag reser ju till Umeå nu på torsdag så de kommer definitivt att användas. Förmodligen för att se Valentine's Day med finaste. På fredagen ska jag få hänga med på hans skola och det blir nog spännande, åtminstone till en början. Men jag ser fram emot lite ledighet. Planerar att ordna upp alla borden/måsten innan så att jag välförtjänt kan ha lite lov. Aldrig fel. Det är så himla tråkigt att ha ledighet och ändå komma på sig själv att sitta och jobba med tråkigheter.

I övrigt gråter livmodern blod och jag är trött. Men jag har apelsinkrokant, hallonsaft och en tidig kväll med filmen "Askungen".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar