tisdag 16 februari 2010

Ligg steget före!

Nya vårskor, genvägarna till drömjobbet och allt annat ytligt och mysigt som går att sätta i Cosmopolitan tänkte jag läsa idag. Jag hörde att det är fettisdag och eftersom jag inte äter semlor så tycker jag det är en fantastisk idé att svulla sig på annat. Så jag har saltiner och mjukost, lite godis och chokladmjölk. Slår vilken semla som helst när jag kombinerar det med täcken, tända ljus och tidningar. Det blir nog en kärleksfilm ikväll också.

Ikväll har jag visserligen varit och bestämt min framtid, ungefär. Jag gick till utbildningsmässan på Nolia och fyllde i tävlingar, letade godis/pennor/kondomer som sig bör och hann med att prata med syven för umeå universitet. Svenska och psykologi, det låter väl bra? Tydligen ovanlig kombination tyckte dem, men mig passar det perfekt.
Så nu när mitt öde är beslutat så måste jag ju göra bort alla grejer till gymnasiet. Högen har blivit lite föööör massiv känner jag. Men det hinns med idag!

1 kommentar: