söndag 14 mars 2010

Söndagar i all ära


Nu blir det visserligen två inlägg på en kväll, vilket är ovanligt för mig, men jag känner att det var mer än bara kärlek som snurrade i mitt huvud den här kvällen.
Jag gör rosa smoothies, ser Gossip Girl och läser Cosmopolitan. Ytterst könsnormativt insåg jag när det var så jag beskrev min kväll för någon över sms. Men ändå är det precis så jag vill tillbringa mina söndagar, inte med att ta igen allt jag missade förra veckan, utan istället peppa mig själv inför nästa.

Visserligen är det alltid söndagar en tänker att nästa vecka ska jag minsann börja förbättra mitt liv, men sällan blir det något av det. Jag har flera gånger tänkt det, prövat det och misslyckats med detsamma. Men istället för att bli nedslagen och tänka att det är menlöst, så kanske en ska vara tacksam för den tid en orkar göra allt det där vi önskar orka naturligt. Som att träna regelbundet, alltid laga satsig mat, sy om några gamla klänningar kanske och ta ett långt bad med en bok av Simone de Beauvoir. Eller det kanske bara är jag. Jag tänker försöka vara glad för den tid jag orkade, innan jag föll tillbaka till gamla vanor med pizza, nudlar och berg av disk. Sedan tänker jag försöka igen.

Ikväll ska jag göra en hårinpackning, skumbad och så lite skriverier.

Jag vet inte. Blir ni också peppade av söndagar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar