måndag 29 mars 2010

När ilskan lägger sig

Nu har jag inte bloggat på hela helgen för jag har vilat upp mig. Det känns som om jag är världens latmask som hela tiden bara vilar-vilar-vilar upp mig, men det är ju bara då jag hinner skriva. I helgen såg jag anime, Claymore, och myste med pojkvännen. Stackaren fick utstå mycket utbrott från min sida om hur orättvis och äcklig världen är, eftersom arg är något jag varit hela veckan. Det inleddes med en diskussion om att göra det illegalt att köpa sex utomlands, som Norge har infört, och sedan späddes det på av Uppdrag granskning.
Men dödsstöten blev när MUF gästade Strömbackaskolan under fredagen och förespråkade att det ska vara lagligt att köpa sex. Att prostitution är frihet.

Diskussionen blev kort då jag och Maria var tvungna att springa till vår psykologi-lektion, men det fortsatte över facebook. Piteås MUF-ordförande höll kvar vid att sexköp ska vara lagligt och illamående sa jag emot, men han gick över gränsen och då lämnade jag diskussionen, för jag tycker att en kan framföra sin poäng något mer moget och han får återkomma då.

Ilskan sitter i benmärgen på mig, men illamåendet börjar nästan gå över. Samma kväll gick jag ut med tjejkompisarna, för en girls night out - dansa, prata och skratta. Umgås med mina vänner. Det var trevligt i kanske en timme, men efter så kort tid var jag fruktansvärt less. Jag var less på människor som inte ville lämna oss ifred då vi uttryckligen bad dem om det, jag var less på människor som tafsade så fort vi dansade eller till och med höll fast en. Det var långt över gränsen för dräggigt. Det var äckligt.
Så jag behövde en helg av tecknat med våld, monster och svärd. En varm famn.



Tacksamhet och kärlek till han som orkar med att jag plötsligt bölar för att världen är orättvis, håller om mig och sedan hämtar choklad.
Han är bland det finaste jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar