tisdag 16 mars 2010

När tiden inte stannar

Just nu är jag inte all so glamorous, utan har hårinpackning som gegga i håret och är väldigt ofräsch i övrigt. Såna dagar är inte helt fel heller. Jag gör inte det jag borde, men jag gör så mycket annat som jag borde så nej jag latar mig inte. Inte för att det vore något fel med det heller. Det hade jag gärna gjort.
Nu är livet så fint att jag gjort bort allt jag måste, utom någon sista grej som att faktiskt maila in krönikan. Alltså är det dags att ta april-numret av Cosmo och lägga sig i badkaret.



Under min kvällspromenad klarnade mitt huvud något och jag kom på en liten idé. Jag tänkte skriva dagens pepp. Både för du som läser och för min egen skull.
Det är en fin grej att ha en grej varje dag som förgyller vardagen, hur stort eller litet det må vara.
Så:

Dagens pepp: Hallonsmoothie.
En lila-rosa kreation som godis en tisdag eller lika gärna som frukost. Gegga valfri mängd hallon, hälsofil med smak av drottningbär och lite vaniljsocker och mixa. Allt gott och vardagslyxigt behöver inte ta tid eller vara svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar